måndag 2 november 2009

Jontes nya praktik

Alla har inte hört den glädjande nyheten att Jonte har fått en ny praktikplats! Han ska numera klappa med klappen på en filminspelning istället för att göra menyer åt Mcd. Idag är första dagen. Och jag inser vilken tur det är att jag har honom. För idag har jag ätit fil till frukost och chips och fil och te till lunch och nu kokar jag pasta till middag. Pasta och makrill. Livet på en pinne. Många tycker jag är pysslig och huslig som bakar och lagar mat och grejar. Men jag lagar nästan aldrig någon avancerad lunch, det blir gärna pasta och nån röra framåt tretiden. Jag tycker det är ganska tråkigt att laga mat. I alla fall när man lagar själv. Det känns så ovärt. Dessutom har jag svårt att värma på matlådor när det bara är jag. Visst, nån gång ibland, men jag är rädd för att det ska bli rutin så det blir ganska sällan.

Så därför är jag glad att jag har nån att laga mat till och nån som lagar mat till mig. Nån som kramar mig när jag behöver det och nån att prata med om kvällarna.

Men idag är han och spelar in film istället för att äta mat. Så det blir pasta och makrill. Och Merlin.

0 kommentarer: