onsdag 24 november 2010

Jul-listor

Det är på riktigt tusen år sen någon skrev här. Eller, nej, det är inte sant. Det är lite kortare tid sen. Men det känns som tusen år och en helt annan tid. Eftersom ingen läser här längre (probably) och de som gjorde det en gång för länge sen redan vet det mesta som har hänt sen dess behöver jag inte berätta allt sånt. Men jag kan berätta om vad jag önskar mig i julklapp, för det vill jag och det känns sniket att göra det på facebook. Jag har alltid skrivit önskelistor. Det är en hjälp för den som är tvingad att ge mig något att ge mig något jag faktiskt blir glad för. Sen är det självklart upp till presentköparen (i år tror jag att det är Petra) att köpa nåt som den tycker passar. Tänk om den som jag ska köpa till (Andrea) också var så omtänksam (end of hint)

Så detta är (utan ordning):

Johannas önskelista för julen 2010
  • Mortel i gjutjärn
  • Bunkar (jättestora)
  • Avlång bakform
  • "Listen Mr" med Levi Ware
  • Tänkolär
  • "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson
  • "Boktjuven" av Markus Zusak
  • Fikonmarmelad
  • En sjukt snygg ryggsäck som finns på Indiska (en svart, ganska stor, underbar! fast om det finns en liknande i ljusbrunt läder vill jag hellre ha det)
  • Presentkort på Indiska (ja, precis det önskar jag mig. Jag vill ha hela Indiska, så ett presentkort är precis lagom.)
  • fortsatt prenumeration på Språktidningen
  • Harry Potter 5-7 i den svenska upplagan (för att matcha dem Jonte redan har)
  • En JÄTTESTOR kruka som jag kan odla potatis i till våren
det var allt jag kan komma på nu. Och folk tycker det är svårt att köpa presenter till mig. Pah!

Nu ska jag pussa på min man.

/Snålisen

0 kommentarer: