torsdag 5 augusti 2010

Red Hot Chili Pepper

När jag hade skrivit klart min ansökan åkte jag ut till Hjälmargården för att hjälpa till Chili där Sara och Alex är ledare. Det är såklart en massa andra ledare också. Men jag tänkte att jag skulle hjälpa till.

Det blev väldigt kul och väldigt tröttande, speciellt för huden på mina händer som har varit nästan konstant utsatta för vatten och diskmedel. Även om jag inte är allergisk mot det längre (vilket jag var när jag var liten) så är jag lite känslig. Så det blir salva snart. Först ska jag bara blogga. Det är ju så man prioriterar i livet.

Jag träffade en konfis på lägret också! Det var väldigt kul för det var bara här om dagen som jag saknade dem jättemycket. Så träffade jag massa annat folk också. Alltså det är riktigt skönt ändå, att åka ut och hjälpa till och avlasta lite grann och jobba supermycket och träffa massor med folk. Jag gjorde något efter varje måltid jag var där och hade jag varit ledare på riktigt hade jag aldrig orkat, men nu fick jag avlasta bara och det kändes riktigt värdefullt. Fast jag tror jag vill vara med som ledare nästa år. När vi har hittat en kyrka att vara ledare i.

Nu är jag helt slut och trött och ville mest bara skriva av mig om nåt annat. Nåt som inte är lägerbubbla och slita och disneysånger och fantastiskt viktiga och fina samtal i diskrummet på Hjälmargården. Jag har fått två besked. Jag har med all säkerhet en plats på bibelskolan om jag vill ha den. Jag är på åttiofemte reservplats i en urvalsgrupp om sexton på Psykologprogrammet på Örebro Universitet.

Nu håller jag på att somna så jag ska försöka hinna få nåt i mig innan jag slocknar i soffan. Imorgon kommer Johanna och håller mig sällskap innan Jonte, jag och några till åker på bröllop.

0 kommentarer: