onsdag 16 december 2009

Bästaste Bästa

Idag har jag på mig en av mina bästaste bästa klänningar. Jag har inte haft på mig den hela dagen. Jag har jobbat och då måste man klä sig både varmt och praktiskt för att det ska gå ihop. Men när jag kom hem och vände en snabbis i duschen kände jag att det var den här jag ville ha på mig.

Den är bra på mängder av vis. Den är bra eftersom det är jättesnygg, men inte så festsnygg att man inte kan ha den till vardags utan att få dåligt samvete om den skulle bli skitig. Den är hög i ryggen så man kan ha den med en tröja under när det är kallt och snö, men den har inga ärmar så man kan ha den utan tröja när det är sol. Den är blommig så den är somrig, men den är svart, så den är vintrig. Den har en rosett i ryggen. Den har små kulor som man kan leka med på tråd som man kan knyta om man har hyperaktiva händer (som jag har). Den är så lång att man aldrig känner sig oklädd, men inte så lång att man snubblar.

Jag har ett par såna klänningar. Alltså, inte likadana klänningar, men alldeles perfekta klänningar som man bara blir glad av att ha på sig. Och idag har jag det.

Dessutom köpte jag den på en runda med min bästaste bästa vän för ett knappt år sen. Och det tycker jag är fint att tänka på.

0 kommentarer: