torsdag 10 december 2009

Try to Float

Jag är inget stort fan av låttexter i bloggen och låta dem utgöra ett helt inlägg. En gång har jag gjort ett undantag. Då la jag upp "Verge of Tuesday" av the one and only mr. Levi Ware. Just nu håller jag på och stresspluggar musik för att kunna tenta av den så fort som möjligt. Och uppgift 2 är att analysera en låt. Jag väljer: "Try to Float" av eminenta Brown Feather Sparrow. Egentligen är det sjukt att man kan lyssna på en låt såhär många gånger i rad och ändå få en så stark känsla av den. Den starkaste känslan är: Var var det här bandet när jag var tretton?

Get me down from this height
I'm afraid that I'll jump
You're my friend and my heart
You inhabit my blood

What if I leave you here?
Would it be easier?

I write your name and try to float
I never did
But I saw you
I saw you shine

I ask myself
'Is this enough, is this called love?
Can I choose you, can I choose you?'

What if I leave you here?
Would it be easier?
You're my friend and my heart

0 kommentarer: