tisdag 29 december 2009

Min sida av saken

Jonte har fått blogga ifred ett tag nu. Dels har min dator varit upptagen större delen av tiden sen Jontes dator gick sönder, dels har jag inte haft lugn och ro att sätta mig och skriva. Vi har (som ni kanske sett av Jontes inlägg) flängt runt en del och så passar hans mobilbloggande bättre. Men jag gillar att skriva. Och jag gillar att meddela mig. Och jag tycker om att fylla i det Jonte missar också. Som att vi inte bara hade Emil och Danne och David och Becka här igår utan också mina svärisar som lämnade mina nycklar som jag hade glömt när jag åkte snowracer i jul. Jul, jul, strålande jul.

Jag har haft en riktigt bra jul! Helt fantastiskt bra faktiskt! Visst, det fanns ingen "riktig" rödbetssallad, men det var det enda jag saknade faktiskt. Så mycket glädje och kärlek. Jag är så lycklig att jag får vara del av en så fin familj som familjen Nyqvist.

Sen stundar nyårsfesten och inför det har det hänt lite saker som Jonte inte tycker är värda att blogga om riktigt. Dels har vi flyttat in mitt sybord i sovrummet, som vi städade i förrgår. Det tog sin lilla stund, men nu är det städat och fint. Och ombonat dessutom när vi fått in mitt bord. Bordet är inte bara flyttat för att frigöra sittplatsyta utan också för Beccas säng som kommer stå där när hon flyttar in i vårt lilla Paravel. Alla har varna oss för att ha en inneboende, men det känns bra att det är Becca och att vi ska få lite hjälp med ekonomin. Visst, det är inga gigantiska summor vi pratar om, men det är fortfarande pengar. Och även om alla har varnat oss så har många också uppmuntrat oss och berättat om hur det funkar och hur man kan få det att funka. Det ligger fortfarande lite i framtiden, men det känns bra att komma igång med anpassningen av lägenheten för "tillökning".

Idag har vi städat skrivbordet och fått undan pappershögarna som var en salig blandning av gamla tidningar, gamla räkningar, viktiga papper och skräp. Nu är skrivbordet fint och städat tills när Jontes nya dator kommer, förhoppningsvis imorgon. Då kommer mitt bloggande bli lite mer frekvent igen, hoppas jag.

Det som kommer hända ikväll har däremot väldigt lite med städning att göra. En viss lillasyster går från tolv till tretton, en förändring hon inte verkar helt nöjd med. Förhoppningsvis blir hon nöjd med vår present till henne. Vad det är kan jag berätta imorgon. Nu ska jag få lite plugg gjort medan Jonte lagar mat och sen åker vi väl hem till fädernehemmet och spelar Carcassonne med syskonen eller nåt i den stilen. Jullov FTW.

0 kommentarer: