torsdag 1 oktober 2009

Duken som blev en kjol.

På allmän (Saras) begäran kommer lite bilder på det enda hela projekt som blivit klart hittills sen jag köpte symaskinen, förutom fodret som jag bytte i min fantastiska gröna kappa. Jag har gjort lite lagningar och en ändring på en kjol så det blev en klänning och så har jag tänkt en hel del. Men det här är det enda som blivit klart, en rund duk köpt på Röda Korset för 20 kronor blev tillsammans med en dragkedja för en tia och inspiration från UnderbaraClara till en kjol.

Ståendes framför vår bokhylla. Ignorera mina bröst.

Sittandes i soffan. Ignorera min vettskrämda min.

Såhär ser mönstret ut på lite närmare håll

Två saker slår mig.
  1. Det är inte väldigt svårt att sy en sån här kjol. Det är verkligen bara att tuta och köra.
  2. Vilken förskräcklig duk det här måste ha varit.

1 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Varför ska jag ignorera dina bröst. Tänkte jag men det blev genast roligare när man skulle ignorera din vettskrämda min också. Kjolen blev supersnygg! Fattar inte att det har varit en duk en gång. Det var nog fel i fabriken när den gjordes, det skulle ha blivit en kjol redan då. :) Nu är tyget i sitt rätta element.