onsdag 7 oktober 2009

Loppisshoppis och sånt.

Ni kanske märkte att jag lämnade bloggen hastigt och lustigt innan för att åka nästan direkt från stugan till Sara i Eskilstuna och bara vara med henne. Jag har saknat att bara vara med Sara jättemycket så det var bra att vi fick vara lite med varandra. Dessutom har jag tittat ikapp Merlin, och det är inte fy skam. Och så tittade jag på Twilight. Min känsla är high school-film med bättre foto. Visst, spännande och så, men rätt platta personer och inte en så trovärdig utveckling (och nej, inte att han är vampyr, det är visserligen inte heller trovärdigt, men det är inte som att jag har problem med överaturliga varelser. Snarare allas känslomässiga utveckling. Och historiens.) Det är så skönt att vara hos Sara och Oskar. De är så fina människor och jag tycker så mycket om dom.

Så har vi loppisshoppat, som vi brukar göra, men vi gick inte bara till Myrorna som vi brukar utan även till Röda Korset och ett antikvariat. Jag köpte en kakburk, ett kjolmönster, två band (på RK), en (Lotta-)bok och en urgammal mönstertidning som saknade ett av bladen (på antikvariatet). Jag funderar på att göra ett riktigt fint inlägg med bilder och allt på vad jag hittade, men jag vet inte var min mobil är så jag kan ta bilder. Iofs skulle jag kunna ta bilder med Jontes mobil, men det är inte lika kul. Och idag satt vi bara och pratade och tittade lite på svtplay tills jag var tvungen att rusa till stationen för att hinna köpa biljett. Fick allra bästa bussplatsen också, den precis bakom utgången så man har fri sikt och kan ha upp knäna utan att den framför suckar och grinar.

Sen åkte jag och Jonte hem och åt och så drog jag med honom på ännu mer loppisshoppis och det blev inte byxmönstret jag ville hitta, för det var sålt, men annat småkrafs för 75 kronor blidde det. Däribland en jättepraktisk ask fylld med knappar, en underkjol till min klöverkjol som är KLAR (fast linningen blev lite tokig) och ett par supertjocka jättelånga sockor som blir jättesköna i höst och vinter. Jonte köpte ett 3000-bitarspussel. Förhoppningsvis är det komplett.

2 kommentarer:

Michaela sa...

Jojjo, filmen ÄR inte lika bra som boken! Och böckerna. Jag är inne på fjärde boken nu, Breaking Dawn. Och jag är fast! Vill inte att serien ska ta slut. Ge böckerna en chans! :D

Jojjo sa...

Jag får väl ta och göra det nån gång. Men just nu försöker jag bara bli klar med matte B. Det är segare än man tror.