fredag 9 oktober 2009

Lägerläge

Om en stund åker jag på läger är det tänkt. Jag älskar läger. Läger är bland det bästa som finns. Att komma iväg, göra något annat, bli inspirerad, undervisad och vägledd. Slippa bestämma när man ska ta tag i att göra mat. Slippa bestämma när man ska gå upp eller gå och lägga sig. Att ha sitt liv inrutat efter massan. Och lägerledare som är till för att leda, för att svara och för en själv.

För första gången i mitt liv ska jag vara lägerledare. Det känns nervöst och spänt, samtidigt som jag är så glad över att få ge tillbaka, eller ge vidare.

Medan jag springer omkring och försöker få tag på mamma som skulle skjutsa och komma på vad jag ska ta med för kläder kan ni titta på kjolen jag har på mig just nu. Klöverkjolen som jag lyckades spilla foundation på igår. Inte lyckat.

För övrigt är det svårt att fota sig själv med telefonen. Även i spegeln.

0 kommentarer: