måndag 22 februari 2010

Att vara hemma och sjuk

Idag är jag ensam hemma med TV:n. Becca är och lär sig skriva CV för det tror arbetsförmedlingen att hon inte kan och Jonte åkte till jobbet och jobbar. Själv sitter jag alltså hemma från jobbet och ska försöka äta riktig mat idag så jag kan jobba imorgon och för första gången sen 2007 och har ingenting att göra.

De senaste åren har jag alltid haft skolarbete att göra när jag varit sjuk och hemma. Det har alltid funnits uppsatser att skriva, uppgifter att göra. Det har jag inte nu. Jag väntar på att sportlovet i Torsås ska ta slut så att jag får tillbaka mitt projektarbete. Jag vågar verkligen inte hoppas på bra betyg, så jag försöker att inte tänka på det istället.

Roligare saker att tänka på är att jag har klätt på mig idag och tagit en kort promenad och tagit ett halvt varv i centrum. Första gången jag är ute sen jag blev sjuk eftersom kvarten på balkongen tydligen inte räknas. Andra roliga saker är att jag har köpt fina fina tyger på RK som ska bli fina fina kläder.

0 kommentarer: