lördag 20 februari 2010

Studentfest...

Just nu skulle jag egentligen stå och diska efter studentfesten som skulle varit idag. Jag skulle ställt in smörgåstårta i kylen och snaskat i mig chips som stått framme i sex timmar. Men icke. Istället pratar jag kittelfjällsläger med Becca och lyssnar på när Jonte och Danne pratar ljudsaker. Anledningen? Magsjuka. Varning för detaljer i nästa stycke.

På jobbet har vi haft en femdagarsmagsjuka som går och jag trodde den kommit till mig eftersom jag mådde dåligt mer eller mindre hela dagen i fredags och spydde på eftermiddagen (när jag slutat jobbet, tack och lov) och jag har mått jätteilla sen dess. Dock har jag inte spytt sen dess (har iofs inte ätit så mycket heller) så jag hoppas på att kunna jobba på måndag. Eller i alla fall tisdag. Att det hugger till i magen nu och då och jag spottade något mörkrödbrunt som smakade misstänkt likt blod imorse känns dock inte så tryggt.

Här tar detaljerna slut. Så istället för att ha haft en jättetrevlig och fin kväll med fina och trevliga vänner har jag mest suttit. Fast med jättetrevligt sällskap ändå.

1 kommentarer:

Sara sa...

Drick mycket, ät en riskaka och se på en film! Ta hand om dig och gå inte tillbaka till jobbet för tidigt, det gynnar inte någon. Älskar dig, puss <3