onsdag 3 februari 2010

Livstecken

Det var länge sen jag skrev nu. Jag har haft långa jobbdagar för att en av fröknarna är jättesjuk. Så jag har fått hennes schema denna veckan och nästa, förutom måndag-tisdag eftersom jag ska till skolan och bli KLAR. Det är seriöst inte alls mycket kvar nu. Munta i litteraturen imorgon efter jobbet innan bönegruppen, och så idrott på måndag och musik på tisdag och så redovisning av projektarbetet. Sen ska jag fira. Antagligen utan vit mössa.

Det blir så väldans dyrt för en mössa man bara har en dag i livet. Fast om man ska vara superetikettig och traditonell får man ha den på valborg resten av livet, och om man blir meddragen på nobelfesten så SKA man ha den. Känns dumt att köpa en ny mössa då, liksom. Och så kan man ju ha den som keps om man vill. Och det skulle jag kanske vilja. Eller ja, antagligen skulle jag inte det. Men det skulle vara skönt att få skrika "Min student är lika mycket student som alla andras!" med en liten vit skärmmössa.

När man inte är van vid långa jobbdagar blir man då trött på kvällarna. Då är det fantastiskt att vi har en Becca som har diskat och tvättat tills man kommer hem! Visst, man får dåligt samvete över att man gör så lite själv, men det är hanterbart med tanke på att det faktiskt är gjort. Och så får man en liten spark i baken att diska själv så hon slipper.

Det blev ett kort inlägg, men nu ska jag börja laga mat för ikväll får vi besök.

1 kommentarer:

josefin sa...

Din student ÄR minst lika mycket student än alla andras! Nästan mer eftersom du gjort det på distans och det är faktiskt svårare att plugga på distans än på plats.

Om du vill får du låna min mössa!
Jag kommer till stockholm i en hel vecka, starting on friday, skulle jag tro att det är. Då vill jag leka med dig lite, gärna. Och dina sambos!