tisdag 15 september 2009

Beställd!

Igår var jag på besök i symaskinsaffären. En äldre herre hade kollen därinne, men det var inte jättemycket att ha koll på. En gammal Hqv för 1650:- som jag kan tipsa om för nybörjaren. Raksöm, sicksack, knapphål (inte automatiskt, men det är bara om man ska sy mycket knapphål det är nödvändigt) och overlock. Jag kände att den var lite för basic för mig, speciellt som jag snöat in på Emerald 183. Så jag tittade på vad han hade annars. En gammal Singer med ungefär samma funktioner som Hqv som redan var såld men inte upphämtad och så nya maskiner.

Och här berättade herrn i affären nåt underligt som jag inte visste. Brother och Janome som jag ser som lågprisskräpmärken har köpt Husqvarna och använder i princip namnet för att få mer pengar för likvärdiga maskiner. Smart tänkt, dels för att man har förtroende för Hqv och för att man har mer koll på hur de lägger upp sakerna med hur man väljer sömmar och sådär. Jag gick hem för att begrunda detta faktum och fick med mig en folder om Brother Innovis jubileumsmodeller, som finns i 10, 30 och 50. "Min" gubbe kunde sälja 10an och 50an för 3200 resp. 4500. Det tian saknar är ett gäng dekorsömmar och tvillingnål. Dekorsömmarna bryr jag mig inte om. Jag hade inte tänkt sy romaner eller linnehanddukar ändå, men tvillingnål är en bra grej, alltså. Så funderande och funderande och googlande och jag hittar den här bloggen och hon är jättenöjd med sin tia och när jag tittade på vad hon hade sytt tänkte jag att jag nog inte behöver mer än så.

Så nu är den beställd! Imorgon eller i övermorgon kommer leveransen till affären och då kan jag koma och hämta min bror-maskin! IIIIH!

1 kommentarer:

Deliana sa...

Hoho! Vad roligt att du hittade till min blogg och att min recension hjälpte dig att hitta symaskin. Hoppas du är nöjd med din Annie/Tia :)