onsdag 2 september 2009

Höstskor

Idag regnar det. Jag gick med mina fina höstskor, som jag köpte förra hösten när jag hade pengar precis innan jag satte in köpstopp för att jag skulle fortsätta ha pengar att gifta mig för, bort till Kupan. Tänkte kolla om de hade nåt köksbord man skulle kunna köpa och kanske ett par stolar. Vi saknar nämligen båda dessa viktiga komponenter för att känna att man bor nånstans. Kupan var dock stängd, så det blev inget av det och jag fick gå hem igen, vilket nästan var lika bra eftersom jag måste gå och snurra på p-skivan så vi inte får böter och jag också borde plugga. Kupan öppnar klockan 18 ikväll. Udda tid, men jag ska försöka hinna dit innan Jonte kommer hem och vi ska åka till IKEA. För tredje gången.

Första gången köpte vi en säng. Trodde vi. Det visade sig att vi i vår virrighet hade plockat på oss två halva sängar. Så igår åkte vi tillbaka för att byta det tredje paketet som var fel paket. Vi fick med oss rätt paket hem och började glatt (gladare från Jontes sida än min mot slutet, jag var ganska trött och tjurig) skruva ihop vår äkta säng. När vi kommit nästan helvägs inser vi att när IKEA skriver "Justerbara sängsidor; olika tjocka madrasser kan användas." så betyder det visserligen att man kan använda olika tjocka madrasser, men inte samtidigt. Jag tycker det är lurendrejeri så jag tänkte försöka ringa och imitera min mamma idag. Min mamma är jättebra på att vara missnöjd kund. En gång hade McDonalds missat en hamburgare i vår jättestora beställning. Då ringde mamma och fick presentkort på hela beställningen. Jag får hoppas att jag fått något av den ådran för jag är ganska missnöjd. Dessutom saknades en del i sängen, mittdelen som ska hålla upp madrasserna. Då är det tur att man har gift sig med ett nödlösningsesse. Men tråkigt att man måste åka tillbaka ännu en gång. Suck.

På fredag ska jag vara konfaledare. Det ska bli spännande. Så ska vi åka till Jontes föräldrar och hämta möbler på lördag och så hoppas jag på en kopp te med Sara

Och så kan jag ju också nämna att jag inte längre plågas av dilemmat vilket av mina jobb jag tycker bäst om. Jag har nämligen bara ett. Fast om jag skulle välja skulle jag valt så ändå.

0 kommentarer: