måndag 27 juli 2009

Bröllopet (del 1)

För ett par dagar sen kom ett blått kuvert till oss på posten. Det fanns ingen avsändare på baksidan, handstilen kände vi inte igen och poststämpeln var så otydlig att vi inte kunde gissa oss till varifrån det kom. Innehållet var endast och enbart ett usb-minne. Vi var så nyfikna att vi kunde spruckit på vägen hem för att få reda på vad som fanns på minnet och när vi fick reda på det blev vi så glada!

Det var våra fina fina bröllopsbilder som vi fått av fina fina Josefin! Eftersom vi fått bilderna nu kommer här ett utlovat och av vissa efterlängtat bildblogginlägg! Klicka på bilderna så blir de större.


Här fixar Jonte till skägget


och Emelie (tusen miljoner tack!) gör sitt bästa med mitt hår. Mitt hår är lätt och tunt och mjukt och flygigt, så hon fick sannerligen en utmaning.

Jonte skriver tackkort till våra kära vänner som hjälpte till under dagen. De flesta hade i och för sig redan börjat hjälpa till långt innan.

Sen fick han lite hjälp med påklädningen

av fantastiska Sara. Utan henne vet jag inte hur dagen hade sett ut.

Min frisyr börjar ta form under Emelies kunniga händer.

Jonte blev så stilig i sin kostym. Jag tycker han ska ha på sig den varje dag, men det tycker inte han.

När min frisyr var klar insåg jag att klänningen inte var struken. Så det fick jag ställa mig och göra medan alla sprang runt med sig själva.

Så fixades Jontes hår litegrann
och jag sminkade mig innan vi åkte iväg till vigseln som kommer i nästa del.

0 kommentarer: