onsdag 1 juli 2009

Cykel

Idag har jag inte sprungit, för första gången på tio dagar (om man räknar bort söndagen som vi bestämde skulle bli en vilodag, eller som Gud bestämde och som det tjatas om dagarna i ända här eftersom jag lyssnar på GT). Jag gick upp, eller rättare sagt satte mig upp i sängen , vi har inte möblerat om sen vi hade gäster sist och då fick sängen agera extra sittplats, när Jonte skulle till jobbet och sen somnade jag om och vaknade inte förrän klockan var strax innan elva. Då kändes det lite för sent att gå ut och springa, men för att ändå få lite fysisk exercis (och eftersom mina nycklar är tillbaka, och eftersom jag har lovat att mata katten den här veckan) cyklade jag till Spånga.

Jonte och jag var där igår och lämnade tvätt, så jag hängde den innan jag åkte tillbaka. Svetten lackade i solen och fötter och ben ömmade efter cykelturen. Fick meddelande från pappa igår att vi fick ta vad i ville i kylen, så jag tog med mig ett par ägg. Vi har en hel massa ägg hemma hos oss, men jag tänkte att det är ju bättre att jag gör åt deras ägg också, för det är inte kul att komma hem från en semester och hitta ett tjog ruttna ägg i kylen. Inte kul. Så jag tog med mig ett halvdussin i en glasslåda.

Typiskt dåliga saker att ha i cykelkorgen när man cyklar på gropiga vägar nr. 1:
- ÄGG.

Fast på den ljusa sidan hade jag redan vispade ägg till lunchomeletten när jag kom fram.

Nu ska jag återgå till mitt hemmafruliv, städa, diska, bädda... Om nån har en ledig dag eller en ledig halvdag eller en minut över, kom hit? Jag kan baka kakor! (och jag ska baka kanelbullar och jag ska baka bröd).

1 kommentarer:

Andrea sa...

Johanna, du är underbar! Ägg i cykelkorgen! :) Åh, jag vill komma och hälsa på er och äta bullar och cykelkorgsvispad omelett! :) Men det får bli längre fram i sommar hoppas jag...