tisdag 7 juli 2009

Hemmafrun

Hela sommaren har jag varit hemmafru. Hela mitt och Jontes äktenskap, faktiskt. Tills igår. I förrgår var ju min svägerska här, hon som gav mig mitt jobb, och hon skulle jobba igår. Så hon smugglade dit mig och jag fick i uppdrag att städa och dona. Jonte, som inte kunnat sova blev istället hemmaman ett par timmar. Så åkte jag till jobbet idag också, men nu är jag tillbaka i lägenheten med disken och matlagningen och städningen och allt det där.

Det är skönt att komma ut och känna sig behövd en stund. Även om jag inte tjänar så mycket pengar den här månaden så tjänar jag iaf litegrann. Och jag har känslan av att ha kommit ur hemmet en liten stund. Trevligt. Men trevligt att vara tillbaka också.

Jag ska också erkänna att jag har shoppat. Visst är det inte lika kul att hitta spännande saker för 85 spänn på second hand när man hör om liknande fynd för en tia. Snobbstaden tror att de kan ta vad de vill för småskräp. Men eftersom vi lydigt betalar så kan de tydligen det. Tre bakskålar köptes iaf på SnobbMyrorna vid Hötorget. Och ja, jag är nöjd. Både med skålarna och med att vara hemmafru.


0 kommentarer: