torsdag 2 juli 2009

Det här är också en dag.

För ett par dagar sen skrev jag om hur glad jag var och hur fantastiskt det är att få en till dag varje gång och vilken lycka det är. Det är svårt att börja varje dag så. Ibland pockar problemen och det känns som om ingenting funkar och det här är första dagen på vägen mot kastatrof.

Trots att den dagen var ganska misslyckad ur alla andras perspektiv, jag satt ensam hela dagen i en stekhet lägenhet och gjorde ingenting en hel dag, så var det en underbar dag. Och trots att den här dagen faktiskt kommer innehålla både bakning och besök av en vän känns den jobbig och tung.

Kanske är det ok att tycka såhär. Att ibland ha en dag när saker och ting inte funkar och är jobbiga utan anledning. Att få vara trilsk bara för att man är det. Eller så är det inte ok, och man får jobba på att må bättre istället. Det här är ju också en dag som Herren gjort, även om mina känslor inför den inte är lika positiva. Lite som att få en jättefin och omtänksam present när man håller på att laga mat och är köttfärskladdig om händerna och inte kan öppna papperet.

Vad man inte får göra är att lägga locket på och trycka undan jobbighetskänslorna. Så jag bloggar om dom.

Nu ska jag äta lite frulle, sen ska jag cykla iväg och mata katten. Sen ska jag köpa potatismjöl och margarin och baka glutenfria kakor.

-------------
Bonus: Jag lyssnar ju igenom Bibeln... Gissa vilken bok jag börjar på idag? Job. Yay! Party!

0 kommentarer: