måndag 15 juni 2009

Är alla på Nyhem?

Jag och Jonte åkte inte på Nyhem i år, och det blir första året jag inte åker. Visst, jag har fuskat ett par år och bara åkt ett par dagar eller åkt hem tidigare, men i år blir första året helt utan. Jag saknar det. Men det ska tydligen bli regn där i veckan. Och då kan man ju vara tacksam att man är hemma i en varm lägenhet med en riktig säng och ett riktigt kök som man kan baka kakor i. Det tråkiga är att en merpart av bekantskapskretsen är där, så det kommer ingen och besöker mig och äter kakorna. Lite trist, måste jag erkänna. Det hade varit roligare att vara på Nyhem av den anledningen. Att få träffa alla de där som åker dit och sen på gf istället för frizon.

(Tittar på ett klipp från Nyhem på Dagens Nyhemsblogg. Jag struntar i regnvädret. Jag vill DIT!)

3 kommentarer:

Philip sa...

igår (söndag) var det riktigt soligt och skönt där! Var där typ... tre timmar kanske. Annars har jag inte varit där på typ.. länge. Kändes skumt. Allt var så mycket mindre än jag mindes det XP

(men i alla fall. Tänkte bara säga till att jag följer er här när jag kan, och att vi måste ses!)

Jojjo sa...

Men, så mycket har du väl inte vuxit att allt känns mindre? Hur ser hallen ut?

Du är hjärtans välkommen hit till Brommaplan!

Philip sa...

Tja.. om jag minns rätt så var jag väl runt 9-10årsåldern senast jag var där. Så det kändes verkligen mindre den här gången :P Men jag missade hallen. Var aldrig inne där. Fastnade bland folk innan jag hunnit fram, sen blev jag plötsligt tvungen att få i mig mat innan vi skulle åka. Lite av ett misslyckande, kan jag erkänna. Men ja, vad gör man? :P

Kommer i alla fall gärna till Brommaplan! :)