onsdag 3 juni 2009

Wicker Park

Idag har vi flyttpackat typ alla våra saker eftersom vi flyttar till El Stockholmo i helgen. Vi kommer hela tiden på nya saker vi har glömt, men snart finns det inget kvar att ta av. Annars har vi haft en lugn och skön dag efter morgonpromenaden, jag har pluggat och Jonte har lekt med datorn.

Det är så trevligt att vara gift. Så trevligt att hela tiden ha någon att umgås med, att vända sig till och nån som liksom sitter bredvid när man bloggar eller pluggar eller bara surfar. Någon att göra allt tillsammans med och prata om allt med. Att denne någon råkar vara den man är kär i och älskar gör inte saken värre.

Det är ganska stor skillnad på oss, till exempel packade jag härifrån bara en enda låda med böcker och inte ens full, medan jag hemifrån har packat knappa tre. Vi läser ganska olika mycket, men vi har en likhet i det vi läser. Vi föredrar båda pocketar. Jonte läser Kallepocketar och jag läser Pocketshopade böcker. Pocket är trevligt. Mjuka pärmar, går att knöla ner i väskor, snygga oftast. Hårda pärmar är också trevligt. Särskilt gamla fina skinnryggar med guldkanter. Gärna i flera band och av folk med långa namn.

Filmer är också trevligt, och nu ska vi titta på film, Wicker Park, som jag velat se om sen jag såg den första gången. Det här blev alltså bara en snabb uppdatering på att vi har flyttpackat och att rummet ser ungefär lika kalt och tråkigt ut som när Jonte flyttade in.

0 kommentarer: