onsdag 10 juni 2009

Lillebror

Idag är min lillebror här och hälsar på i lägenheten. Han har ingen skola för tillfället, men resten av familjen har antingen det eller jobb. Utom jag. Som har plugg, fast hemifrån, och upppackning, fast ingenstans att lägga alla sakerna. Så jag tar hand om honom idag.

Hittills har vi fikat och jag har packat upp lite medan han läste en pocket. Sen har vi kopplat in elektricitet till Jontes keyboard och så spelar Samuel medan jag bloggar och läser bloggar och artiklar och inte pluggar som jag borde. Eller packar upp som jag borde. Eller lagar lunch åt oss som jag borde.

Igår var jag på stan med Maria. Det var jättekul att träffa henne igen och få tid att prata och skratta och det var jättetrevligt! Hon är en så härlig vän! Sen fick jag hux flux springa in på HM och köpa en klänning eftersom jag inte hann hem innan Lovisas studentmottagning. Det blev en blå med blommor som såg mycket längre ut på galgen än den var i verkligheten. Lovisa var så fin igår! Sjukt fin klänning och så är hon ju så fin själv! Kul att träffa lite människor också. Det blir väl ännu mer ikväll på Fardes, Carros och Rasmus mottagningar.

Klänningen jag köpte var lite liten, trots att jag köpte en 38:a. Så jag ska nog göra mig av med den för att frigöra lite plats i garderoben, trots att den var jättefin. Man måste ju kunna andas, liksom. Men det var ju kul att lära sig att man numera har stl 40 på HM. Mitt orosmoment är att folk som tidigare haft 36 kommer banta ner sig till obefintlighet för att vara kvar på 36. Jag menar, om jag som ändå är smal och tidigare haft 36 i de flesta fall bara med nöd och näppe lyckas klämma ner mig i en 38, då är det nåt fel på storlekarna. Jag har ju inte blivit tjockare om revbenen.

Och från det ena till det tredje (eller från garderoben till lägenheten): det känns riktigt riktigt riktigt bra att bo här. Jag hopas vi får behålla lägenheten i höst också, men det går inte att lova. Lite stressande, men jag försöker koppla bort det. Även om vi måste flytta i augusti så är det i alla fall här vi bor nu. Det är faktiskt här vi bor nu. Även om vi knappt hinner vara här för alla studentmottagningar. Det är en hektisk tid, sommaren. Förstår inte varifrån folk har fått att man slappnar av på sommaren. Möjligtvis släpper man allt och bara flyter med på allt som händer, men slappnar av? Naaah...

Nu måste jag laga mat. Mitt ointressanta dravel får ni hålla till godo med tills jag lyckas komma på nåt kul att skriva om.

1 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Ja bu för klädbestämmare som myglar med storlekar hela tiden. Tänker precis som du på de som inte förstår att det är kläderna som ändras och får för sig att de måste banta.