måndag 22 juni 2009

Experiment

Jag har skrivit en krönika som jag har funderat på att skicka in till LäsarDagen, som är tidningen Dagens typ insändarlåda. Fast inte för debattartiklar utan för reportage, krönikor osv. Jag skrev den iaf, men funderar på om jag ska skicka in den. Den innehåller en hel del kritik, och kanske är en del av den obefogad. Och om den är det så vill jag inte skicka in den. Kanske är målgruppen redan medveten om problemet och jobbar på det. Dumt att klanka ner på dem då.

Men om den inte är det är det ju jätteviktigt att den blir medveten så att den kan jobba på det, för det är ett jätteviktigt problem. Man kanske ska spara den ett halvår och se om det blir en förändring? Men om det inte har blivit en förändring så har jag låtit det gå ett halvår till, utan att ha reagerat. Eller, reagerat, men inte gjort nåt åt saken. Vad är värst, liksom, komma i efterhand och säga att "jag visste det" eller bli domedagsprofet när problemet nästan är löst? Yoho.

Igår kväll/natt gjorde jag paj. Tre pajer blev det, en skink- och purjolökspaj, en broccolipaj och en experimentpaj som jag åt en bit av till lunch idag. Rädisor, ruccola och aubergine hade jag i den. Riktigt gott, men nästa gång ska jag göra mindre (as in smaller, not fewer) auberginebitar. De är så kluriga att skära av utan att paja hela pajen. Höhö. Nu ska jag gå och köpa grönisar på torget. De är nämligen slut.

1 kommentarer:

Anna Eleonor sa...

Ja mindre än ju storlek. Färre är antal. :)

Skicka in den! Det är roligt att ryta till ibland.