onsdag 24 juni 2009

Detta är dagen

En ny dag bär med sig så många möjligheter. Det är inte klokt. Idag kan jag göra nästan vad som helst. En helt fri dag utan planer, bara till mig! Tänk vilken fin present, inslagen i täcken och lakan, vi får varje morgon. Tänk vilken start, att öppna ögonen och knyta upp en gäspning och hitta en helt egen dag!

Tänk vilka möjligheter vi har! Vi kan göra det till en bra eller dålig dag. Vi kan vara jätteproduktiva eller bara sitta inne och uggla. Detta är din dag, och du får göra VAD DU VILL med den!

Andra dagar får man inte göra vad man vill. För dagarna hänger ihop och förr eller senare måste man göra rätt för sig. Men inte idag. Idag gör jag precis vad jag vill.

Jag vill gärna ha besök och bjuda på fika i parken som ligger vid gaveln. Eller läsa pocketboken jag hämtade hemma hos päronen igår, som faktiskt är en pocketbok och inte bara en paperback. Den går precis ner i fickan på min fantastiska bruna klänning. Maigret et le clochard (Maigret och luffaren) heter den, och jag har läst den förut, men nu ska jag skriva en analys av den i franskan. Eller så ska jag göra hallonmuffins. Eller kanelbullar. Eller nån kaka man kan göra med kakpistolen.

Mitt liv är underbart just nu. Jag kunde inte varit lyckligare. Dessutom fick jag en elvisp igår. Det ni!

Nej, nu ska min dag börja. Med kakbak tror jag.

Vad ska du göra idag?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Njuta av solen - det är vad jag vill göra!